FRONT Hotel
HOTEL LANCERING
Udfordringen
Da det gamle Sopie Amalie Hotel blev opkøbt af Remmen gruppen (som også ejer Hotel D’Angleterre) skulle der en fuld renovering til. Hotellet kom til at hedde FRONT, og alt fra logo til værelsesmaterialer skulle laves fra bunden.
Målet
At lave en designlinie som matcher hotellets urban stil.
Målgruppen
FRONT Hotel er et livsstilshotel og appellerer til alle, som kan lide lækkert design, hyggelige omgivelser og komfort.
Løsningen
Da først logoet var på plads, skulle alt andet materiale designes og produceres. Det gjaldt alt, som skal bruges i receptionen; salgsmaterialer, flyers, check-in, nøglekort, brevpapir og visitkort endda bagagemærker til rejsen hjem. Der blev lavet vægdekorationer, skilte, menu- samt vinkort. Til værelserne skulle der laves minibar menu, vaskeposer, dørhængere, flugtveje, blokke og spørgeskemaer. Der blev produceret en FRONT CD med lounge musik, lavet events og sendt julekort ud. Det var en omfattende og sjov opgave at være med til at forme et hotel fra bunden.
Effekten
Vi fik skabt et gennemgående look, som matchede hotellets klientel. I dag er hotellet opkøbt af Scandic, men stilen køres videre i samme ånd.