A.P. Møller Mærsk
Udfordringen
I begyndelsen af 2013 lancerede Maersk Drilling en ny strategi; ”ONE BILLION, ZERO INCIDENTS”. Strategien skal vise, hvor vigtig medarbejdernes sikkerhed er for Maersk Drilling. Og at det er den enkelte medarbejder, der kan gøre sin arbejdsplads og sit arbejde sikkert.
Målet
Alle medarbejdere i Maersk Drilling skal fokusere på sikkerhed, således at antallet af arbejdsulykker bringes til NUL.
Målgruppen
Alle medarbejdere i Maersk Drilling.
Løsningen
En kampagne der i nuet og løbende over tid fokuserer på sikkerhed. Vi designede et gennemgående kampagnelogo og en række af bannere, posters og flyers, der med forskellige vinkler fokuserede på sikkerhed. Ligesom der blev lavet sikkerhedshåndbøger til re- og proaktiv reportering. Samt en håndbog med Maersk Drillings sikkerhedskultur.
Effekten
Kampagnen kører stadig og målet er NUL ulykker i 2018.
Se også
Maersk Oil – Medarbejderkommunikation