Maersk Oil – Medarbejderkommunikation

MAERSK OIL – MEDARBEJDERKOMMUNIKATION

Udfordringen
At sikre at alle kommunikationsmaterialer lever op til, udtrykker og afspejler A.P. Møller-Mærsk værdier til medarbejdere, nyansatte og kommende medarbejdere.

Målet
Jobrekruttering, Implementering og interne kampagner (tilfredshed, sikkerhed mm)

Målgruppen
Medarbejderne, nyansatte og nye medarbejdere.

Løsningen
Udarbejdelse af en intern ”Engagement Survey” kampagne gennem idéoplæg og færdiggørelse.

Udvikling og implementering af billeddatabase gennem opsætning af struktur, design, billedbehandling og opsætning på server.

Udvikling og implementering af online annonceportal gennem idéoplæg og færdiggørelse af annoncer samt opbygning og drift af portalen.

Udarbejdelse af velkomstmanualer til nyansatte og ledere i Maersk Oil og Maersk HQ gennem idéoplæg, layout og færdiggørelse.

Effekten
”Engagement Survey” kampagnen havde en deltagelse på over 90 %.

Annonceportalen sikrede, at den ønskede visuelle profil blev overholdt, og at der blev oparbejdet en tekstdatabase.

Velkomstmanualerne guider den nye medarbejder gennem det første halve år i ansættelsen.

 Se også Maersk Oil – Profilering