Støt brysterne

ÅRLIGE KAMPAGNE I SEPTEMBER SAMT LØBE T-SHIRTS

Udfordringen
Støt Brysterne sætter hvert år fokus på brystkræft. Det gør de med et stort TV show, en løbeevent samt en del produkter som sælges i Netto og i deres webshop. Hertil skal der udvikles et design. Udfordringen er at lave en god symbolik i designet, så det passer til emnet.

Målet
Udvikling af design til årets produkter, som både passede til emnet, og som gav et salgsmæssigt godt resultat.

Målgruppen
Alle som har interesse i at sætte fokus på brystkræft ved at gøre en aktiv indsats eller ved at give et bidrag til forskningen.

Løsningen
Vi har udviklet et unikt design til brug på bl.a. cykelhjelme, gummistøvler, nattøj, sengetøj og bluser. Derudover designede vi også løbe t-shirts samt goodiebags til løbet 2 år i træk. Udfordringen var at lave en god symbolik i designet så det passede til emnet. Forud for udviklingen gennemførte vi i samarbejde med kunden workshops, hvor vi fik en idé om, hvilken vej vi skulle gå. Herudfra udviklede vi et design, som blev finjusteret. Vores design til løbe t-shirts’ne blev vist på facebook sammen med 2 andre designs. Vores var en meget klar favorit og blev derfor valgt til årets t-shirt. Designet blev færdigudviklet og afleveret i et format,, så selv producenterne ude i Kina kunne “lege” med det, så det passede til det produkt, det skulle sættes på. Herefter kunne vi stolte gå i Netto og se resultatet af vores arbejde eller tage med på løb i eget design.

Effekten
Støt Brysterne sætter hvert år meget stor fokus på brystkræft. Det resulterer i et 2 cifret millionbeløb som bliver fordelt ud på patientstøtte, oplysning, forskning og administration. De seneste år er antallet af brystkræfttilfælde steget med flere hundrede om året, så der er stor brug for indsatsen og vi var glade for at kunne give vores bidrag til kampen mod brystkræft.

Brysterne