CPH Electric

FACEBOOK KAMPAGNE

Udfordringen
Copenhagen Electric er det Region Hovedstadens elbilsekretariat, som formidler viden og information om elbiler. Denne opgave gik ud på at udbrede kendskabet til elbilers potentiale som familiens bil nr. 2.

Målet
At fjerne myter og fordomme og få flere til at prøve en tur.

Målgruppen
Kvinder i hovedstadsregionen mellem 35 og 45 år.

Løsningen
Vi fokuserede på den selvstændige kvinde, som er bevidst om miljø og klima, som handler overvejende økologisk og går meget op i sine børns velfærd og fremtid. Hun kan være alene eller gift/samlevende, og er hun det sidste, har hun stor påvirkning på valg familiens bil nr. 2. Hun vil i høj grad være interesseret i at vide mere om elbilens muligheder. Vi udviklede Copenhagen Electric’s facebooksite med facts om elbiler og med mulighed for at booke en prøvetur i nærområdet. Tilknyttet sitet var også en konkurrence, hvor vi brugte myter om elbiler for at aflive dem én gang for alle. Præmien var en elbil i en weekend. Kampagnen forløb over en periode af 3 måneder, og omfattede facebookannoncering på målgrupperelevante sites, boost af egne opslag samt kontinuerlig opdatering af eget facebooksite efter udviklet dynamisk redaktionsplan.

Effekten
Facebooksitet blev boostet og interessen på sitet udvikles løbende. Interessen for elbiler er støt stigende.