Experimentarium
PULS
Udfordringen
Experimentarium stod overfor lanceringen af en ny udstilling PULS; en hold-oplevelse for hele familien, hvor alle skal være aktive og arbejde med bevægelsesglæde, trivsel, krop og sundhed. Blandt de mange aktiviteter i København skulle der skabes interesse for at besøge udstillingen.
Målet
At etablere kendskab og få besøgende til Experimentariums nye udstilling.
Målgruppen
Primært familier med børn, der i forvejen har tradition for at ”gøre ting sammen”.
Løsningen
Visuelt tager kampagnen udgangspunkt i udstillingens univers. Opfordringen er i taleboblen fx ”Flyt familien i Dansebadet og Balancekøkkenet”. Også i taleboble er information om konkurrence. Der blev udviklet posters og annoncer både til online og print. Kbh’s Metro blev i en periode af 14 dage anvendt til at gøre opmærksom på den nye udstilling. Hele Nørreport var dekoreret med posters på dørene ind til metroen med Puls-tips fx ” Løft dig op i håndtagene under metroturen”. Både rulletrappe og trappe blev dekoreret med opfordring til at motionere på vej op af trappen – fx: ”Hop med samlede ben op af de næste trin”. Desuden var posters på andre metrostationer.
Effekten
Experimentarium’s nye PULS udstilling åbnede medio april 2015 og besøgstallet har været tilfredsstillende.