Boumatic
KO-KAMPAGNE
Udfordringen
At få formidlet ud til landmænd at Boumatic ikke bare sælger det rigtige malkeanlæg for deres køer, men at der også følger korrekt rådgivning med i handlen.
Målet
Jo mindre du presser dine køer, jo mere får du ud af dem. Med denne kampagne skulle vi formidle, at det ikke er størrelsen på malkeanlægget, men gørelsen – uden at virke belærende. Boumatic giver landmænd den rigtige rådgivning i forbindelse med omlægning af stald og anbefaler kun det, der reelt er brug for.
Målgruppen
Landmænd i hele Danmark.
Løsningen
Blue Business valgte at samarbejde med Nectar om ide og illustration. I fællesskab valgte vi den humoristiske tilgang. Vi skulle fange den travle landmand over kaffepausen, derfor valgte vi at udvikle den sjove, underfundige ko sammen med nogle fængende overskrifter. Når læserens interesse var vakt, kunne vi gå mere detaljeret til værks i brødteksten. Kampagnen har indtil videre kørt med 10 forskellige annoncer i Landbrugsavisen, samt 2 nyhedsmails. Illustrationerne er blevet brugt til roll-ups og har været meget populære. Så populære at Landbrugsavisen har hængt annoncerne op i deres frokoststue.