Serviceforbundet
VISUEL IDENTITET
Udfordringen
Serviceforbundet havde som følge af en gennemført strategiproces behov for justering af tone of voice og forbundets visuelle identitet.
Målet
Med målet om ”En bedre fælles fremtid” ønsker Serviceforbundet at være tæt på medlemmerne, at sætte medlemmet og faget i centrum og gøre en forskel. Kommunikationen og den visuelle identitet skal matche disse værdier.
Målgruppen
Medlemmer, potentielle medlemmer og øvrige interessenter.
Løsningen
Opdateringen af den visuelle identitet tager udgangspunkt i det eksisterende logo og designmanual med fokus på behovet for at fokusere på det bløde, servicemindede, menneskelige men samtidig effektive og faglige høje kompetence.
De store billeder i grafisk indramning og bølgen under billedet er med til at skabe det bløde, servicemindede og menneskelige indtryk. Den grønne farve giver billede af sammenhold og medmenneskelighed. Fonten er klassisk uden fødder, og giver et moderne og effektivt indtryk. Cirklerne bruges som grafisk element til at skabe liv på siderne bl.a. til at opbløde lange faglige tekster.
Logo er placeret i bunden af foldere, annoncer, flyers mm., hvor det fungerer rigtig fint sammen med den blå bjælke, som samler og afslutter dokumentet.
Opdateringen er eksekveret i en række elementer, fra brevpapir og visitkort til brochurer og roll ups mv.
Vi samarbejder kontinuerligt med Serviceforbundet om udvikling af nye materialer og aktiviteter.
Effekten
Serviceforbundet har fået udviklet en ny visuel identitet, som matcher forbundets værdier: Et moderne forbund, der gør en forskel, sætter medlemmet og faget i centrum. Som er troværdige, og som gør det, de siger, er fleksible i sin dialog og har fokus på det enkelte medlems behov. Som har gjort op med silotænkning og samlet behandler et medlems henvendelse og behov på tværs af afdelinger.