PC i Schematic
NY IDENTITET
Udfordringen
Virksomheden hed tidligere DpS CAD Center, deres identitet var 30 år gammel. Udadtil var den slet ikke up-to-date.
Målet
At føre virksomhedens design up-to-date, så det svarer til virksomhedens kultur og identitet. Der skulle designes en helt ny identitet fra bunden. Ønsket var desuden at skifte navn på virksomheden, så det bedre afspejlede virksomhedens produkter og samtidig øge opmærksomheden omkring produkterne.
Målgruppen
Målgruppen var eksisterende samt inaktive kunder, men også at udbrede kendskab til nye kunder via tekniske skoler og salg.
Løsningen
I samarbejde med kunden lavede vi workshops som forundersøgelse. Hvor skulle vi hen, hvad ER virksomhedens identitet egentlig, hvordan arbejder de i hverdagen, sjælen i virksomheden mm. Derefter lavede vi løsningsforslag og blev enige om en ny, friskere linie. Denne blev bredt ud i over 35 elementer i alt fra brevlinie, web og kursusmateriale til diplomer, messestande og emballage til produkterne. Vi lavede logoer til alle deres programmer, var inde over selve skærmbilledets udseende og rådgav omkring kommunikation.
Effekten
I dag bruger de materialerne flittigt både på skoler og til salg. Deres markedsandel og kendskab er øget betragteligt siden. Der er også kommet flere nye lande på listen over brugere af PC I Schematic’s produkter.