Ishøj forsyning

NY IDENTITET

Udfordringen
Virksomheden havde brug for en helt ny profil samt hjælp til at kommunikere til borgerne.

Målet
Målet var at etablere en kommunikationsplatform for formidling af aktiviteter og driftsinformation til borgerne, så de altid er opdaterede. Samtidig ønskedes en mere brugervenlig og genkendelig identitet.

Målgruppen
Målgruppen er borgere i Ishøj Kommune, som alle bruger eller kan blive påvirket af ændringer, når det gælder vand og spildevand.

Løsningen
Vi udviklede oplæg til en ny identitet startende med logo og forslag til, hvordan deres materialer kunne se ud. De var meget begejstrede, og vi videreudviklede konceptet til at fungere på alt fra brevpapir og visitkort til biler og arbejdstøj. Et informerende website og en profilbrochure blev udviklet. I den forbindelse var vi ude og fotografere områderne og arbejdsgangene. Vi arbejder fortsat med Ishøj Kommune i forbindelse med Strandparken Kbh, hvor vi har udviklet website og app. Ishøj Forsyning var ikke vores første forsyning, vi har også hjulpet Fredensborg Forsyning med identitet, kommunikation samt en “Vandets dag” event.

Effekten
Det er blevet nemmere for Ishøj Forsyning at kommunikere brugervenligt til deres borgere. Det giver færre opkald fra borgere med udfordringer og flere positive henvendelser. De har nu en opdateret profil, som er synlig i kommunen.